Sahabat JapenPk

Rabu, 18 Mac 2009

Kempen MALAYSIA PERKASA Jabatan Penerangan


Jabatan Penerangan akan melaksanakan kempen MALAYSIA PERKASA bagi menanam semangat cintakan negara di seluruh negara secara besar-besaran mulai bulan Mei 2009 setelah dilancarkan oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 10 Mei di KLCC, Kuala Lumpur.
Kempen ini bertujuan membentuk aliran pemikiran masyarakat agar sejajar dengan aspirasi negara sekaligus mekanisme kesejahteraan dan keharmonian negara. Sasaran kempen termasuk golongan remaja, belia, NGO, pemimpin pendapat serta mahasiswa. Manakala teras kempen berpaksi daripada konsep Ketahanan Menyeluruh (HANRUH) dengan menekankan aspek patriotisme.
Tema kempen ialah Malaysia Perkasa: Bersama kita Jayakan dengan harapan membentuk warga bumi ini yang memiliki keutuhan psikologi, cintakan negara, berani dan sanggup berkorban untuk negara.

1 ulasan:

  1. Malaysia Perkasa nie saya lihat bagus dan lebih efektif untuk menjadikan seluruh masyarakat di malaysia khususnya mempunyai semangat cintakan tanah air dan reala berkorban demi agama bangsa dan negara..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails